Alla inlägg den 11 december 2008

Av Mirka - 11 december 2008 07:30

Fy fasiken vad jag blir förbannad över folk som snackar skit om vår familj bakom ryggen på oss!!

En väninna till mig var till öppna förskolan förra veckan och hörde 2 tjejer börja prata om "hon med massa barn". De började med att säga att "vet de fan inte vad preventivmedel är för nåt?" Då frågade min kompis de vad de pratade om. De säger att "det finns ju en tjej som bor här med alldeles för många barn, och hon kan inte ha fattat att man kan använda prev-medel! för så där många barn är inte bra och ha och dessutom bor de i en lägenhet!" Då säger min kompis " För det första så är jag en bra kompis med henne med många barn (mig då)! För det andra så har de provat alla prev-medel som finns i stort sätt! För det tredje så går det jättebra för de att ha många barn och vi älskar att vara hemma hos de! För det fjärde så lider inte barnen på något vis! För det femte så känner ni inte ens de så hur kan i då yttra någonting om de??" Vi det här laget var min kompis ordentligt upprörd:-D Då säger dessa idioter: " Men då får väl hon (jag) gå till läkaren om inga p-medel hjälper så det inte blir fler barn!" Det gör att min kompis exploderar och säger:" Det är absolut inte ni som bestämmer om de ska ha flera barn eller inte, för min del så får de skaffa 15 barn till om de vill för de tar bra hand om barnen!!"

Till saken hör att jacg har knappt varit till öppna förskolan de senaste åren och känner inte alls dessa tjejer som snackade. Jag vet att det snackas bakom våra rygg men blir så förbannad när man får svart på vitt så att säga!

Dessa jävla yngre tjejer som tror att de kan allt o är bäst på allt. Deras liv är så perfekt tror de och man kan inte få avvika från dessa normer!! Visst alla får ha sina åsikter, inget om det men jag anser att ska man yttra sig så kan man ta reda på fakta först!! Egentligen ska jag inte bry mig och oftast så gör jag det inte heller men ibland så blir jag bara så förbannad och less!

Ska nog ta och besöka öppna förskolan och ge de svar på tal tror jag så får vi se hur tuffa de är då (en upprörd finne är inte alltid att leka med:-D)!

Men vi är i alla fall 10 gånger rikare än de är! Rika på kärlek;-)


Ovido - Quiz & Flashcards