Alla inlägg den 15 december 2008

Av Mirka - 15 december 2008 14:22

I fredags var jag och gubben och åt middag med våra lokala hyresgästföreningens styrelse. Hade en jätte-trevlig kväll med si så där-god mat. Förrätten var det ingen fel på men huvudrätten (oxfile tournedo) var inte direkt det godaste jag ätit. Tog kaffe till efterrätten och kan ärligt säga att jag har aldrig i hela mitt liv druckigt äckligare kaffe någonsin!! Tur att vi inte betalade själv:-D Men vi hade trevligt i alla fall;-)

Lördagen gick åt att städa och små pyssla. Letade fortfarande på de försvunna advents-ljusstakarna men de är borta!! Jätte tråkigt:-(

På söndagen gick jag och barnen hem till min kompis Renée och fikade:-)

Trevligt som vanligt:-)

Resten av dagen gjorde vi inte så mycket faktiskt.....

Idag kom Renée över och fikade på förmiddan.

När hon gick, började jag baka speciella finska julstjärnor. Det är gjorda med smördeg och plommonmos. Supergoda:-)

Carro kom över med sina små och vi fikade och bara umgicks:-)

Dax att börja förbereda middagen, kyckling-gryta....

Ovido - Quiz & Flashcards