Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Jösses!

Av Mirka - 13 mars 2009 12:06

Jag har en vän....en som jag tycker i det stora hela väldigt bra om!

Men vissa saker med denna vän är sååå irriterande:-(

Och idag tog jag upp en sak som händer med jämna mellanrum (inte bara jag som anser det utan andra i hennes bekantskap med).

Det är rätt ofta som när vi "bokar" upp fika och så kommer annat "viktigare" i mellan det. Typ hon skulle bara göra det o det o det eller så ska hon träffa den el. den.....

Till slut känner man sig bra överkörd av allt annat/andra:-(

I min värld så planerar jag något så försöker jag verkligen hålla det också.

Visst det kan ju ibland komma upp något viktigt absolut.....men hennes ursäkter är oftast allt annat än viktiga saker!

Det värsta är nog också att hon förstår inte att folk ledsnar på sånt:-(

När jag nu tog upp detta med henne, på ett väldigt fint sätt, så blir hon som värsta martyren först......sen bollar hon tillbaka med något löjligt händelse från ett antal månader sedan.....

Jag visste i för sig att hon skulle reagera så här men är det så svårt att lära sig att planera bättre, inte bara bestämma olika saker kors o tvärs som man ändå inte alltid kan hålla...?

Inte kul att vänta o vänta då man kanske har bakat och ungarna är förväntasfulla o tjatar "när kommer hon??!".....

Nä har nu en gång för alla lärt mig en läxa om henne och inga planer görs upp med henne längre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirka - 18 mars 2009 07:56

Nu har jag börjat använda min nya blogg så vill ni hitta dit (skriver inte adressen här)så hojta till så får ni den:-)   Är fortfarande inte riktigt nöjd med den nya bloggen men orkar inte hatta fram o tillbaka så då kör jag nu helt o hållet där.......

Av Mirka - 17 mars 2009 12:07

Jag var upp till vårdcentralen åter igen med Alice för omläggning av handen. Allt ser bra ut och det läker fint. Vi ska tillbaka på onsdag och sen ska vi på torsdag till Astrid Lingrens brännskadeavdelning för återkoll och för att se skadans djup.  ...

Av Mirka - 17 mars 2009 11:31

Nu är allting bestämt med Daniel! Han kommer att flytta till sin mor om 2 veckor:-(   Han var hos henne i helgen och kom hem sent på kvällen och dessutom med en böteslapp på 1200kr!! Han hade inte betalat på pendeltåget! Jag fick ett sms av hans mamm...

Av Mirka - 17 mars 2009 11:22

Skit,hade fullt upp igår och hann inte blogga alls tyvärr:-( Det här börjar ju bli som en drog för mig:-D Jag har alltid hatat att skriva över huvud taget men tycker nu att det är såå roligt och nyttigt att få ner lite tankar och funderingar, då får ...

Av Mirka - 15 mars 2009 13:52

Fredagskvällen kollade vi på Lets Dance som vanligt:-)Nu blir det riktigt spännande när Elisabeth har åkt ut!Tycker att de 3 kvarvarande paren är alla så enormt duktiga och härliga , alla på olika sätt.Har olika favoriter varje vecka typ:-DIgår gick ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards