Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Mirka - 1 mars 2009 13:48

Helgen som skulle vara lugn och skön började mindre bra:-(

Igår förmiddag skulle jag och barnen gå till skolan och åka skriskor med Gittas familj....

Barnen ville ha med varm choklad som vanligt och jag värmde på mjölk i en kastrull.

Alice stog på en stol och tittade på, vilket hon gör ibland utan några problem. Vi har en spisskydd och hon skulle behöva sträcka på sig bra mycket för att nå plattorna på spisen.

När mjölken var varm stängde jag av plattan och tog undan kastrullen. Sa noga till Alice att hon skulle ner från stolen nu för att plattan var jättevarm!

Vänder mig halft om för att ta thermosen och vips så har Alice sträckt på sig och jag ser i ögonvrån hur hon lägger hela handen på den varma plattan!! På en hundradels sekund sliter jag bort henne och hon börjar skrika helt hjärtskärande!

På med ljummet vatten och in med handen i en skål.....Alice bara skriker helt hysteriskt:-(

Usch, mitt hjärta håller på att gå i bitar, hjärnan arbetar i högvarv, ungarna kommer och ser på och ställer miljoner frågor, Oliver försöker klättra upp till spisen, Och Alice är sååå ledsen!

Peter håppar in i duschen snabbt och jag ringer till vårdguiden som ber mig att ringa och prata med närakuten. De vill att vi åker till barnakuten med henne, vilket jag i för sig hade redan förstått!

Försöker hålla Alice någorlunda lugn i allt kaos, ringer till Emmelie och kollar om hon kan passa barnen, vilket hon kan (vår klippa!).

När vi har kylt Alices hand ca en halvtimme i ljummet vatten, åker vi till barnakuten i Uppsala.

Alice börjar lugna ner sig lite i bilen, har gett henne en dos Ipren.

När vi väl skrivit in oss får vi komma in i ett rum direkt. Nu är det stora fina vattenblåsor på hennes hand och hon ar inte så ont faktiskt.

Hon är så enormt duktig,vår lilla prinsessa:-)

Efter en timme får vi träffa läkaren som tittar på handen och känner på den lite. 2 gradens brännskador som ska läggas om och så måste vi tillbaka på måndag till plastikkirurgen på måndag.

In kommer 2st jättegulliga sköterskor som hjälps åt att lägga om Alices hand.

Tror att handen blir helt okej faktiskt.

Alice var så enormt duktig under hela sjukhus-besöket och somnade fint i bilen på vägen hem:-)

Har fått ge henne dubbla doser med Ipren hela tiden men annars så är hon helt sig själv.

Men fy fasiken vad heskt det är när sånt här händer! Allt gick så fruktansvärt snabbt! Och man klandrar sig själv för allt:-(


Idag har vi varit ute en stund i det fina vädret:-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards