Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Mirka - 9 mars 2009 15:36

Nu har jag det!!

Världens bästa bantnings sätt!!

Låna några av mina barn, närmare bestämt Victor , Oliver och Alice, säg så där några veckor så garanterar jag en viktminskning!!

Så som de barnen håller igång just nu så får jag springa som ett yrhuvud stup i ett och ja, vikten rasar därefter också:-D


Har tex idag bäddat helt 4st sängar(2 våningsängar) 4 gånger än så länge (de river ner allt)! Har städat ett rum helt 2 gånger då barnen har hällt ut alla leksaker (ja, de har för mycket saker)! Har dammsugit ett par gånger (som vanligt)mm mm. Den ena nyper den andra, den andra slår den tredje den tredje gör något annat..... De har rivit ut alla skor som finns i klädkammaren (ca.20 par)! mm mm


Så ork och energi saknas INTE:-D och nej, jag gnäller inte för det är ju mina små troll som jag älskar i massor:-) Det är bara så här mina dagar ser ut (och vikten rasar):-)

Av Mirka - 9 mars 2009 15:07

Var iväg med Alice imorse och nu har alla blåsor spruckit och nu är det öppna sår. Det ser mycket hemskare ut nu fast ändå ser det ut som det ska:-)

Vi ska tillbaka imorgon igen för omläggning.


En gammal granne, Annelie kom och hälsade på!

Alltid lika roligt att träffa henne för hon är en såå underbar människa!

Rak och ärlig och helt sig själv vilket jag anser är relativt unikt nu för tiden!

Tyvärr är de flesta så konstlade nu för tiden......

Så tack Annelie för att du finns i mitt liv!!


Mitt i allt stök då barnen har röjt hej vilt och mat ska förberedas så kommer Anne-Lise inklampandes!

Kännde mig alldeles för stresssad för ett besök som alltid blir längre än det borde......Men men vad gör man, hon vill bara så väl;-)


Kalops står på menyn idag:-)

Av Mirka - 9 mars 2009 08:17

I fredags gjorde vi världens godaste middag!

Peter hade fått en stor rådjursstek från en kompis som är jägare och det skulle jag då göra något gott av! (är inte en duktig kock!)

Efter mycket recept-letande mm så gjorde jag en egen variant.....

Gjorde en marinad av matolja,soja,enbär,rosmarin,salt,peppar och vitlök.

Steken fick ligga i marinad ett par timmar.

Hade steken först i 200 grader en stund och sänkte ugnsvärmen sen till ca.70-80 grader .

När stek-termometern visade 58 tog jag ut steken och la folie runt den.

silade skyn från steken och kokade den med grädde och salt o peppar. till sist hade jag i lite enbär i såsen.

Till steken hade vi egen gjorda klyftpotatisar blandade med morotsstavar,vitlök, lite olja och kryddor.

Skiiit gott blev det!!!

Min mamma och Emmelie åt hos oss också och ALLA tyckte det blev otroligt gott:-D hi hi...kul att lyckas ibland:-D


Hade lite strul med Daniel på kvällen.....Han kom inte hem när han skulle....ljög om saker o ting....

Han hade varit med sin mamma (som var i Märsta på besök) och trots att alla vet om våra regler mm så kom han inte hem och hans sk mamma gjorde inget heller *morr*!

Hans mamma är världens omognaste,egoistiske idiot på ren svenska!

Så fort hennes barn (4st) har kommit upp i tonåren så duger de helt plötsligt! Och då har hon skitigt i de hela deras liv innan:-(

Istället för att vara en förnuftig förälder åt tex Daniel nu så är hon kompis med honom! Hon anser att han är gammal nog för att ränna ute sent, dricka lite mm  Och egentligen så känner hon honom inte alls!

Vi har försökt förklara om hur hans adhd påverkar hans dagliga liv, att regler är a och o för att allt ska fungera. Men denna idiot till människa tror inte på något! Hon anser tex inte att Daniel behöver sin dagliga medicin när han är hos henne! Han behöver det bara hos oss för att det är så livat hos oss jämt, säger hon!!

Som om hon visste nåt om det till o börja med! Daniel har alltid lugnt i sitt rum tex.

Hos henne får han passa hennes son på 5år när hon o hennes man är ute o super, Hennes son ger inte Daniel en lugn stund från morgon till kväll för han vill ha all uppmärksamhet!!

Sen till det viktigaste! Daniel blev inte medicinerad pga familjeförhållanderna!!! Det har med hans diagnos att göra, för hans konsentration mm!

Jävla pucko till människa!! O nu ska hon ha en till unge som kan förstöras (ja hon är gravid igen)!!

Ja, ni som "känner" henne vet ju att jag inte överdriver ett dugg, snarare tvärtom......


Nog om det.....

I helgen har Peter storstädat vårt katastrof-område till balkong:-)

Jag storstädade det lilla katastrof-området lill-toan och i farten så tog jag kläkammaren också:-D

Så lite duktiga var vi :-D

Igår slappade vi. Anne-Lise och Jörgen kom över på en fika mitt på dagen:-)

Nu håller tanten på att sticka en tröja till mig........spännande att se hur den blir:-)


Idag är det dax åter igen att gå upp till sköterskan med Alice! Hoppas att hon slipper bandaget snart.....

Igår fick hon bada med en påse över handen och det var ju jätte roligt, tyckte hon:-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards