Alla inlägg under december 2008

Av Mirka - 8 december 2008 09:24

Så var det måndag igen:-)

Helgen har varit händelserik med lus-upptäckten och sen hade vi avslutning på barnpyssel. Jag och 2 till har hållt i barnpyssel denna höst i vårt hyresgästförenings-lokal. Alla barn har varit välkomna och vi har pysslat varannan söndag. Igår var det sista gången för året och helt ärligt så kommer inte jag att ta på mig ansvar över pysslet mera gånger. Trots att vi har varit 3 med ansvar så är det alltid jag som för göra det mesta:-( Jobbigt då jag har sagt att jag inte vill ha det så, har ju trots allt många barn och ärslet fullt ändå.


Ang. Stjärnor på is så vann min favorit fast måste berömma Jesper och Alexandra!! Deras sista åk till Phantom of the Opera var så vackert! Absolut bästa åket för hela programmet!! Tycker att båda paren var värdiga vinnare:-)


Nu ska det fikas med Renée;-)

Av Mirka - 7 december 2008 09:10

Jäkla skit, nu har äldsta dottern fått löss igen!!! Hatar dessa kryp!!!

Det var länge sen vi sist drabbades av lössen och som tur är så hittade jag inte de på någon annan än en liten rackare på mig också! Hua ligan!

De har ofta stora epidemier på Linnéas skola men hösten har varit lugn denna år. Linnéa har oftast blivit smittad av sin bästa kompis som har löss ofta och även denna gång så kommer det därifrån:-( Kommer nog inte låta Linnéa sova över hos den kompisen mera.... Linnéa har tjock, långt hår och att kamma igenom håret tar tid! Sen ska alla andras hår också kammas igenom....Jag gör det dagligen i 2 veckor och därefter var tredje dag i några veckor. Har märkt genom åren att dessa lusmedel är värdelösa. Det är kammning kontionerligt som hjälper bäst. Köpte förra året en kanonbra luskam, NitFree, som är suverän! Den tar bort även de minsta nykläckta lössen och även äggen.Men det ligger många timmars kamning framför mig!

Nej löss och magsjuka är nog det värsta som kan drabba oss!


Av Mirka - 6 december 2008 15:48

Hur kommer det sig att grannarna alltid ska borra i all evighet när jag precis har fått de små att somna?? Nu stör det små twinsens middags-sömn men annars brukar det borras på kvällarna efter kl. 22.

Är själv noga med att det ska vara någorlunda tyst efter 20 men vissa grannar i huset visar aldrig hänsyn!

Gud, en till anledning till att längta efter ett eget hus:-)


Måste bara skriva några ord om Idol också:-D

Tycker jätte synd om Robin som åkte ut:-( Han är klart mycket bättre än Alice! Visst, igår var han inte så bra pga låtvalen men men...

Hoppas verkligen att Kevin vinner allt, han har sån glädje i sig när han sjunger:-)

Alice är väl inte jättedålig men så otroligt enformig! Och har ingen riv i rösten. Det bästa hon gjort på Idol var väl hennes andra låt igår..... Nej du, aldrig att jag skulle palla att lyssna på en hel skiva med henne!

Min favorit i Idol var faktiskt Robin E. Gammal hårdrockare som man är så tycker jag att han har kanonbra röst:-D

Men Kevin är nog ändå den som förtjänar att vinna....


Ikväll ska jag heja på Marcus i Stjärnor på is! De är så himla duktiga och det är så kul att se deras nummer:-) Heja Marcus!

Av Mirka - 5 december 2008 08:43

Ja då var det fredag igen! Fan vad fort veckorna går egentligen:-)

Har haft fullt upp med syrran här på besök,bvc-besök med Thor mm mm.

Idag är ju dagis-barnen lediga (de går 15 tim/vecka) och det är redan fullt ös. Ska nog ringa till min kompis Carro o fråga om hon vill komma med sina barn och umgås med oss....

Har kläder i överflöd och försöker undan för undan fota de och sälja de på Tradera.Måste få lite plats i skåpen och i källaren:-)

Längtar verkligen tills vi kan flytta till ett stort hus, inom 2 år ska det ske!

Inte för att barnen verkar må dåligt av att dela rum o så men det är ju saker o möbler precis överallt, har massor av extra byråer och garderober för att få plats med allas kläder. Hallen ska vi inte ens prata om. Lovar att det inte är lätt att komma på smarta lösningar för allas skor....tycker att det ligger skor överallt!

Av Mirka - 2 december 2008 08:15

Min lillasyster flyttade till Finland för snart 2 år sedan med sin dotter. Det har gjort att vi har bara träffats ca. 5-6 gånger om året tyvärr:-(

Förrut bodde hon i huset bredvid våran och vi sågs nästan varje dag och även om jag är glat att hon trivs och har det bra i Finland så saknar jag henne oerhört!

Hon kom till Sverige igår och idag ska vi umgås, bara vi:-) Sååå roligt!

Av Mirka - 1 december 2008 09:07

De som känner mig vet att jag älskar tatueringar och har massa grejer som ska tatueras in i framtiden:-D


Gjorde min första tatuering som 18-åring men har inte gillat den alls så nu äntligen för drygt en månad sen gjorde jag en coverup på den!

Var till våran lokala tatuerare i Märsta och även om de är kanske lite dyra så var det värt varenda krona!! Jimmy, som gjorde den nya tatueringen är så enormt duktig!!


För drygt ett år sedan gjorde jag en tatuering med Peters och barnens namn i. Bilden jag visade hos tatueraren var dock 10 gånger finare än den de gjorde på mig:-( Utan min vetskap så fick jag en praktikant och trots att ägaren försökte senare bättra till bilden så blev den inte alls som det var tänkt! OBS! Det var inte i Märsta jag gjorde den!! (Upplands Väsby var det).

Men har diskuterat med Jimmy i Märsta och vi kommer att fixa till den så småningom:-)



Av Mirka - 1 december 2008 08:51

Fattar inte att helgerna går så snabbt!

Har i för sig haft fullt upp hela helgen.

Var ute med barnen på lördag-förmiddagen och sen kom mormor över och åt middag hos oss.

Hela söndag förmiddagen gick åt att storstäda barnens rum och att leta efter våra adventljusstakar! Fattar inte vart jag har lagt stakarna!? Får fortsätta letandet i förrådet idag:-)

Har även hunnit byta till julgardiner i köket och minstingarnas rum och hunnit klä om kökssoffan:-) Det blev också riktigt fint:-)

Vi har ett par underbara grannar, ett gammalt danskt par, de är runt 75år.

Vi har under de senaste åren blivit riktigt goda vänner och ses flera gånger i veckan:-) Då vi inte har kontakt med Peters föräldrar så kallar de sig gärna för barnens farmor/farfar:-D

Hur som helst så bjöd de oss på dansk julmat vilket var supergott! Vi hade bokat vårat kvarterslokal så det inte skulle bli så trångt.


Ovido - Quiz & Flashcards