Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Mirka - 19 januari 2009 09:17

Grattis tjejen på din födelsedag idag!!!

Må Viggo förstå att det är dags att komma ut ur magen nu:-D

Av Mirka - 19 januari 2009 08:39

Är vi med fler barn än normalt (1-3) egoistiska för att vi har många barn???

Har läst några gånger i olika forum där folk med ca. 2 barn tycker att de med många barn är egoistiska!!

Och jag kan inte på något sätt förstå denna resunemang!?!

Är jag dum i huvet eller hur tänker dessa människor???

Jag är hemma sen 7 år tillbaka. Barnen har tryggheten i att en förälder alltid finns till hands!

Dagisbarnen går på dagis 3 dagar/v , 5tim/dag = 15tim/v. Det för att de ska få träffa andra barn!

Skolbarnen slipper vara på fritids!

Är lite klädtokig och de ärver inte så mycket av varandra utan köper mycket nytt till alla!

Min egentid är typ nere i 1% och trots vad många tror så är jag helt nöjd med det!

Barnen får mycket nya saker så de har ofta mer än kanske deras kompisar har!

Vi gör inte utlandsresor men bara pga att det ligger inte i vårt intresse.

Men gör annat roligt på semestern istället!

Vi har en nära förhållande till alla barnen och ger de så mycket närhet, egentid mm som bara möjligt!

Jag kan inte se egoismen i allt detta!!

I så fall kan jag tycka att de som jobbar långa dagar och låter barnen vara på dagis/skola/fritids från tidig morgon till sen eftermiddag är egoistiska!

Att hämta barnen efter en lång dag, ge de middag, umgås ca. 2 tim är inte det barnen behöver.

För att man kanske själv vill göra karriär, åka utomlands några gånger per år mm är inte vad livet går ut på enligt mig.

MEN....Jag vill inte vara fördumsfull och gillar inte att döma andra!

Alla har rätt att leva sina liv som de vill och alla har olika värderingar på hur deras liv ska se ut. Fine for me!

Men ge fasiken i att döma mig i mina val också!

Mina barn har det bra och är artiga, omtänksamma barn och väldigt sociala av sig!

De/vi får mycket beröm från dagis mm så så jävla fel kan vi inte göra ändå!

Ja, det är väl jobbigt för vissa när man inte följer " normerna", vad vet jag....!

Men en sak vet jag! Vår familj skulle jag aldrig byta mot något annat!!


Ovido - Quiz & Flashcards