Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Mirka - 12 februari 2009 18:06

Barnen är matade.....själv var jag mätt efter allt gott jag fått i mig under dagen:-D

Nu leker alla i lugnans ro, gubben blev sen på jobbet och kommer så småningom.

Har gjort en liten smörgåstårta av resterna som barnen får äta med Emmelie när jag är på mötet:-) De måste ju också få gotta sig:-D


Nä disken väntar.....

Av Mirka - 12 februari 2009 15:50

Blev lite ledsen över en sak idag fast jag borde nog inte ta åt mig:-(

Men vissa kommentarer känns onödiga oavsätt vem som säger det.....


Nä, ska rycka upp mig nu och städa medans maten är på gång!!

Av Mirka - 12 februari 2009 15:35

Nu lite diverse tårtor

Av Mirka - 12 februari 2009 15:33

Nu lite barn-tårtor....

Av Mirka - 12 februari 2009 15:31

Tyvärr blev bilderna lite små...:-(

Men här kommer lite olika sport-tårtor;-)


Av Mirka - 12 februari 2009 15:23

Först alla dop-tårtor som jag gjort de senaste åren.....vissa till våra barn och vissa "beställningar"

Av Mirka - 12 februari 2009 14:36

Här kommer bilder på de två smörgåstårtorna jag har gjort:-)

 En räk/lax-tårta och en ost/skinktårta...



Av Mirka - 12 februari 2009 13:03

Lämnade barnen under en smärre protest och gick efteråt med Carro till ica och handlade lite.

Mötte vår goa granne Björn som är 70 år och en såå härlig människa!

Han har varit sjuk i ett par år och under senare tid blivit sämre så jag har inte sett honom på länge och det var såå roligt att få prata med honom en stund:-)

Med tanke på hur han mår så håller han modet och humöret uppe på ett väldigt beundrandsvärt sett.

Väl hemma så började jag skala 1kg räkor (till ena smörgåstårtan).

Renée kom förbi och gjorde en äppelpaj under tiden:-)

Strax efter kom äldsta "dottern" Emmelie:-)

Alla hjälpte mig lite med decoreringen av de 2 stora smörgåstårtorna (tusen tack tjejer!!) och nu är de klara för att lämnas till lokalen:-)

Efteråt gjorde vi goa räk/lax/ägg/leverpastejröra-mackor:-D


Ovido - Quiz & Flashcards