Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Mirka - 26 februari 2009 15:10

Hur trotsigt kan ett litet barn bli egentligen!!

Oliver 2+år har förvandlats från en liten mysig harmlös busunge till ett riktigt terror-trotsunge!

Så fort man vänder ryggen till så hittar han på de omöjligaste busen och hur man än försöker prata med honom så blir svaret bara nej! Och så fortsätter han att hitta på rackartyg och trotsa!

Tror nästan att någon har bytt ut min Oliver:-)

Det är nog en period som måste gås igenom men det är tålamodskrävande just nu!

Dessa barn:-D

Av Mirka - 26 februari 2009 13:51

Igår åkte jag med 6st av barnen till en gammal god vän som har flyttat till Örbyhus!!

Kl. 8.00 startade vi vår långa resa med att ta bussen till tågstationen.

Tog tåget till Väsby och bytte till upptåget som gick kl. 8.49

Vi var framme i Örbyhus kl.9.44

Anne-Lie och hennes mamma Brittis stog på perongen och väntade på oss:-)

Ooh, vilket kramkalas det blev! Vi har setts en gång sen Anne-Lie med familj flyttade i augusti!

Vi promenerade hem till Anne-Lie och stannade sedan ute en stund med barnen:-)

Det fanns mycket mera snö där än hemma i Märsta....

Vi hade en trevlig dag med mycket prat om allt och inget:-)

Barnen stortrivdes och lekte mycket och väl:-)

Vi blev bjudna på Tacos....Tack Anne-Lie!!

Kl. 17.45 var det dax att börja gå mot tågstationen igen för att åka den långa vägen hem:-(

Dagen gick alltför fort och jag önskar värkligen att vi kan ses snart igen!!

Din tur att ta hit familjen nu Anne-Lie:-D

Resan hem var lite jobbigare pga trötta barn men den gick ändå relativt bra.

Kom hem strax före 20.00

Barnen var jättetrötta och somnade som klubbade sälar:-)

Även jag var helt slut och somnade direkt efter "Greys Anatomy"....


Idag har min mamma varit på besök med sin bästa väninna som är hos henne och hälsar på. Hon bor i Finland och har kännt henne sen jag var hur liten som helst:-)

Trevligt hade vi;-)

Ovido - Quiz & Flashcards