Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Min dag

Av Mirka - 5 februari 2009 00:00

Vaknar kl. 6.30 av väckarklockan.

Har sovit dåligt och känner mig mörbultad pga att Victor och Oliver har trängts med oss i sängen.

Duschar innan barnen vaknar och tar på mig lite mascara.

Kl.7 börjar jag med frukost sen väcker jag barnen.

Kl.8 har Kevin och linnéa kommit iväg till skolan och strax efter även Jennifer och Benny och Daniel.

Tar fram kläder till Selina,Victor,Alice,oliver och Thor.

Det är rätt mycket stoj runt de små pigga barnen men till slut ca. 8.45 är alla påklädda och klara.

Tar en sväng till affären efter dagis-lämningen och postar 2 paket och handlar lite fikabröd.

Kl.9.30 knackar jag på hos grannen Ammie som ville ta en liten fika.

Vi hinner inte ses så ofta utan barnen så det var en trevlig morgonfika:-)

Går hem efter en timme och tar hand om tvätt, disk (har ingen diskmaskin),plockar upp leksaker runt i lägenheten mm mm.

Lunch till Thor och sen lägger jag honom i säng.

Sitter vid datan en kort stund medans Thor håller på att somna.

Emmelie kommer 12.30 och jag börjar ta tag i tyget som ska sys till drapperi framför en hylla vi har köpt så inte kläderna där i ska synas så väl.

Mäter och klipper och börjar sy till slut.

När första drapperiet är klart så prövar jag den och har givetvis mätt fel så det är bara till att sprätta upp allt!

Nu är klockan 13.20 och jag får brottom.

Ska vara i skolan kl.13.30 för Jennifer och Bennys hälsokontroll....

Lämnar allt och kutar iväg till skolan.

Hälsokontrollen går bra och vi är klara 14.20

Emmelie har hämtat barnen på dagis och vi möter de hemma:-)

Syr färdigt allting snabbt och hänger upp det. Blev nog lite för kort ändå, fasiken också!

Äsch, med tyngder längst ner så ska det nog se bra ut....hoppas jag!

Kl.15.15 börjar jag skala potatis och Emmelie går sin väg.

Peter kommer hem lagom till maten strax efter 16.00

Ungarna får kokt potatis, prinskorvar och gräddsås.

Vi äter stekt potatis kryddat med grillkrydda,salt och riven ost på och prinskorvar. Gott:-)

Peter tyckte inte att drapperiet blev så bra, skulle vara lite lite längre.....

Medans jag tar itu med middags-disken så kommer han fram till att han ska nog åka till jysk och köpa nytt tyg:-D

Fine, gör det tycker jag!

Pratar med Gitta och bestämmer att de ska komma på en fika....

Peter åker iväg och jag börjar göra citronmuffins.

Kl.17.45 kommer Gitta med sin enorma mage (skulle föda 3/2) och sina 2 pojkar.

Victor och Oliver blev jättevilda och jagade stackars Tim o Sebastian:-D

Efter en stund så blev de lite lugnare och alla frossade i muffins:-D

Gitta gick kl.19.00 och jag tog hand om tvätt, dammsög lägenheten och plockade lite.

Sen var det dags att göra barnen sängklara!

Strax före 20.00 låg alla barnen förutom Daniel,Kevin o Linnéa i sängen. Thor somnade snabbt som vanligt efter vällingen:-)

Satt mig i soffan och slötittade på tv i väntan på att gubben skulle komma hem (han åkte förbi en kompis).

Alice och Oliver kom upp typ ca. 5 gånger och "ville" sova i soffan! I säng med de igen o igen o igen:-D

Peter kom 20.30 och vi snackade lite och så.

Kl.21.00 började Lyxfällan som vi fastnade för.

Peter somnade ganska snabbt och jag somnade innan Lyxfällan var slut....

Kl.23.50 väcker Peter mig och vi lägger oss i sängen istället.....Snark!

 
 
Linda V

Linda V

10 februari 2009 20:02

Vilken supermamma du är! Sköter ungarna, har ett socialt liv och träffar dina vänner, tar hand om hemmet, syr och fixar och DISKAR ALL DISK. Jag höll på att tappa hakan. Strongt av er att välja vara utan diskmaskin. Kan inte föreställa mig hur mycket disk tolv personer ger varje dag.

En fråga, hur mycket tycker du det skiljt att ha tvillingar jämfört med en bebis åt gången?

http://lindastradgard.blogspot.com

 
Mirka

Mirka

11 februari 2009 14:39

Hej Linda V!
Vill gärna ha diskmaskin men då försvinner ett helt skåp i köket och det funkar inte just nu:-( Fast är så van att diska så;-)
När vi fick första tvillingparet så var det som att få barn för första gången! Allt känndes nytt på sätt o vis så det var klart jobbigare att få 2 på en gång. Men man växte i det också:-)
Andra tvillingparet var det sååå mycket lättare med! Då visste man hur det var att ha tvillingar så man "stressade" inte upp sig på samma vis:-)
Tack för allt fint du har skrivit;-)
Kram

http://www.norrstrom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirka - 18 mars 2009 07:56

Nu har jag börjat använda min nya blogg så vill ni hitta dit (skriver inte adressen här)så hojta till så får ni den:-)   Är fortfarande inte riktigt nöjd med den nya bloggen men orkar inte hatta fram o tillbaka så då kör jag nu helt o hållet där.......

Av Mirka - 17 mars 2009 12:07

Jag var upp till vårdcentralen åter igen med Alice för omläggning av handen. Allt ser bra ut och det läker fint. Vi ska tillbaka på onsdag och sen ska vi på torsdag till Astrid Lingrens brännskadeavdelning för återkoll och för att se skadans djup.  ...

Av Mirka - 17 mars 2009 11:31

Nu är allting bestämt med Daniel! Han kommer att flytta till sin mor om 2 veckor:-(   Han var hos henne i helgen och kom hem sent på kvällen och dessutom med en böteslapp på 1200kr!! Han hade inte betalat på pendeltåget! Jag fick ett sms av hans mamm...

Av Mirka - 17 mars 2009 11:22

Skit,hade fullt upp igår och hann inte blogga alls tyvärr:-( Det här börjar ju bli som en drog för mig:-D Jag har alltid hatat att skriva över huvud taget men tycker nu att det är såå roligt och nyttigt att få ner lite tankar och funderingar, då får ...

Av Mirka - 15 mars 2009 13:52

Fredagskvällen kollade vi på Lets Dance som vanligt:-)Nu blir det riktigt spännande när Elisabeth har åkt ut!Tycker att de 3 kvarvarande paren är alla så enormt duktiga och härliga , alla på olika sätt.Har olika favoriter varje vecka typ:-DIgår gick ...

Ovido - Quiz & Flashcards