Alla inlägg under februari 2009

Av Mirka - 4 februari 2009 15:41

Anne-Lise kom förbi idag med världens godaste semla!!

Är inte så förtjust i semlor egentligen men denna semla hon hade köpt var gudomlig:-)

Semlan var gjort på wienerbröd och grädden var blandad med mandelmassan (hatar annars mandelmassa klumpen!) och den var så jäkla god:-D

Tack Anne-Lise!!


Nu ska det gräddas pannkakor i massor, lär nog ta en timme i alla fall:-D


Hejs svejs;-)

Av Mirka - 4 februari 2009 11:49

Har inte hunnit skriva här på flera dagar!

Alla barnen är friska nu och full rulle igen:-)


Såg på den nya serien på tv4 i måndags "familjen annorlunda".

Det var jätte kul att titta på fast mest gillade jag 10-barns familjen. De var så genuint kärleksfulla och "normala" tycker jag:-)

Och så kunde vi verkligen relatera oss med de:-D

5-barns familjen intresserade mig inte alls....de var nog med bara för sina trillingarnas skull....

8-barns familjen fick jag inte så stor kläm på riktigt.....

Visst starkt att mamman att ha varit ensamstående och så men hon måste ha träffat sin nya sambo rätt fort efter det yngsta tvillingparet???

Lite skumt tycker jag.....;-)

Sen tyckte jag synd den äldsta dottern som kände att hon måste hjälpa till mycket fast hon inte ville:-(

Vi själva är noga med att de större barnen inte ska behöva ta hand om sina småsyskon. Det är vårat ansvar.

Blir kul att följa serien:-)


Ikväll har jag styrelsemöte (hyresgästföreningen),Är sekreterare i vår lokala förening:-)

Inte så spännande men ändå roligt att veta vad som ska ske på vår gata och kunna påverka vissa saker:-)


Av Mirka - 4 februari 2009 11:48

Mina söta ungar Jennifer, Benny, Selina och Victor som bytte kläder typ minst 5 gånger i söndags:-)

Av Mirka - 4 februari 2009 11:46

2st bilder på sovande Alice och Oliver som inte fick somna men under ett obevakat ögonblick slocknade ändå:-)

Ovido - Quiz & Flashcards